Cégvezetőként mit tehetek az informatikai rendszer működéséért?

Szerző: | Vállalkozói világ, Blog

Vállalkozóként vagy cégvezetőként több ember is dolgozik neked és több számítógépet is használtok a cégen belül. A cég működésének szinte minden folyamatában használsz számítógépeket és különböző informatikai rendszereket. Ezek hatékony és hibamentes működése elengedhetetlen. Ha naponta, hetente problémák vannak a számítógépekkel, vagy nem elég gyorsak és ez miatt sok időt vesztegettek el, akkor azokat a kieséseket számszerűsíteni lehet. Forintban nagyon jól kifejezhető veszteséget okoz a nem megfelelően működő informatikai rendszer.

Hol jelentkezik a hibásan működő informatikai rendszer okozta veszteség?

A veszteség a legtöbb esetben nem a bankszámládon vagy a pénztárban jelentkezik. Éppen ez az oka, hogy sokan nem tudják számszerűsíteni, annak ellenére, hogy elég nagy pontossággal mérhető és forintosítható.

A hibás informatikai rendszer által okozott veszteség általában indirekt módon jelentkezik. Ilyen indirekt események lehetnek

  • A meghibásodott számítógép javítási idejére a kolléga nem vagy csak korlátozottan tud dolgozni.
  • A dolgozóknak várniuk kell a számítógépre, mert lassú.
  • Az internet vagy belső hálózat szakadozása/lassúsága miatt a kollégák csak lassan férnek hozzá a szükséges adatokhoz.

A fentiek mind időben mérhető események

Nézzük meg egy kolléga napi munkáját és mérjük meg, hogy mennyi időt tölt várakozással a lassú vagy rosszul működő számítógépek miatt. A legtöbb cégnél ez az idő

  • naponta 10-60 perc
  • hetente 50-300 perc
  • havonta 210-1260 perc

Jól látod! Havonta legalább 3,5 órát (közel fél munkanapot), de rossz esetben akár 2,5 napot is várakozással tölt a kollégád. Vagy éppen Te. Mivel ez a 2,5 nap, naponta eloszlatva jelentkezik, néhány másodperces vagy perces időkkel, ezért nem is feltűnő. Hacsak nem méred meg tudatosan.

Így már ki tudod számolni, hogy egy kollégának mennyi pénzt fizetsz ki olyan időre amikor nem végzett hatékony, pénztermelő munkát. Ez nem a kolléga hibája, mert ő mindent megtesz, hogy el legyen végezve a munka!

Nem a kollégád és nem a rendszergazdád hibája. Az informatikai rendszer az, ami a hibát és a veszteséget okozza. A Tiéd a cég, Te irányítod. Az informatikai rendszer jó működésért Te, a cégvezető vagy a felelős.

Számít a kollégák felkészültsége az internetes fenyegetettségekkel szemben?

A zsaroló vírusok és csaló emailek egy cég esetében nem csak a cég vagyonát szeretnék csökkenteni, hanem a cég belső dokumentumaihoz és jelszavaihoz is szeretnének hozzáférést szerezni. Ha Te és a kollégák nem ismeritek fel a fenyegetettséget, akkor észrevétlenül kiszolgáltatod a céged belső adatait.

A kollégák felkészültsége eltérő az internetes fenyegetettségek területén, de ezt a tudást lehet fejleszteni. A rendszergazdád feladatai közé fel kell venni egy biztonsági tudatosság képzést (security awareness training), amit a kollégáknak oktat. Nem elég az oktatás, hanem a rendszeres, legalább évenkénti egy vaktesztet is érdemes elvégezni. A teszt arra terjed ki, hogy a kollégák felismerik-e és hogyan reagálnak a csaló emailekre.

Ne halogasd a rendszergazda alkalmazását.

Egyéni vállalkozóként vagy néhány fős cégként is szükséged van rendszergazdára. Ő lesz az aki leveszi az IT gondját a válladról és hatékonyan támogatja a kollégáidat és a cégedet.

Nagyon sok pénzt tudsz megspórolni az informatikai rendszered szakszerű karbantartásával és a kollégák oktatásával.

Az itt olvasható tartalmat a szerzői jogok védik. A szöveg és a képek másolása vagy bármilyen módon történő reprodukálása és más weboldalakon vagy médiában való megjelentetése kizárólag a szerző előzetes, írásos engedélyével lehetséges. Részletek az adatvédelmi tájékoztatóban.
© 2016-2023 Oláh Gábor

Ez is érdekelhet…

A személyes adat nagy kincs az interneten

A személyes adat nagy kincs az interneten

Ma már szinte mindenki az interneten tölti az ideje egy részét. Ott vásárolunk, szórakozunk, tanulunk és igen szenvedünk. Szenvedünk, mert minden amit az interneten teszünk az többé már nem tekinthető személyesnek. Főleg nem az általunk önként megadott személyes adat....

Mi az elektronikus számla, e-számla és a papírszámla?

Mi az elektronikus számla, e-számla és a papírszámla?

Már jó ideje elérhető és használható az elektronikus számla, de a mai napig sok félreértés van kürölötte. Nézzük meg, hogy mi a különbség az elektronikus számlák, az e-számlák és a papírszámlák között. Papírszámla A papírszámla a jó öreg kézzel írt számla, vagy éppen...

Weboldal fejlesztés a GDPR fényében

Weboldal fejlesztés a GDPR fényében

Az internetes fórumokat olvasva sokféle véleményt találni arról, hogy milyen kötelező elemeket és milyen formában kell a weboldal fejlesztés során használni ahhoz, hogy megfeleljen a GDPR rendeletnek (teljes tartalom). Egy ügyvéd segítségével összeszedtem azokat a...

6 veszélyes Out of Office, azaz távollét üzenet

6 veszélyes Out of Office, azaz távollét üzenet

Egész évben keményen dolgozol és már készülsz a megérdemelt szabadságra. Az ügyfeleid, üzleti partnereid a szabadságod alatt is érdeklődni fognak és te továbbra is szeretnéd maximálisan kiszolgálni őket. A jó öreg Out of Office (OoO) vagy magyarul távollét üzenet a...