IT support dilemma

Szerző: | Vállalkozói világ

A minap megkérdezték tőlem, hogy hogyan lehetne csökkenteni az IT hibajegyek számát. Ha csak két dolgot mondhatnék, akkor mi lenne az a két dolog amivel el lehetne érni egy csökkenő tendenciát? Érdekes kérdés amire szerintem minden IT support területen dolgozó ember kíváncsi.

Minden olyan IT szakember aki kiváló tudással rendelkezik a saját szakterületén kapásból fel tudna sorolni mindenféle technikai és műszaki megoldást. Az IT support területen eltöltött évek megtanítottak arra, hogy a legtöbbször mi a valódi oka számítógépeknél keletkező hibáknak. Ha az alábbi két tényező bármelyike külön-külön vagy egyszerre nem működik, akkor lehetetlen a hibák számát csökkenteni. Ez a két tényező az alapja a megfelelő működésnek.

1. Megfelelő folyamatok, szabályok és oktatási anyagok létrehozása és a felhasználók rendszeres oktatása.

Az IT osztály kell legyen a felelős ezért. Ez az alapja mindennek, hiszen egy számítógép és a rajta futó alkalmazások csak annyira működnek jól amennyire a használójuk tudja kezelni azokat. Hiába lenne képes a hardver és a szoftver elvégezni a szükséges munkát, ha az ember rosszul használja. Hiába ruházunk be dollár ezreket mindenféle védelmi megoldásokba ha az ember rákattint a vírust tartalmazó e-mailre. Legyen szó bármilyen jó védelemi rendszerről azok mindig késésben vannak és lesznek a fenyegetettségekkel szemben.

2. Vezetői támogatás minden szinten.

Ez az a másik tényező ami nélkül bármilyen jó folyamatot, szabályt vagy oktatási anyagot hozunk létre vagy hipermodern eszközöket telepítünk az nem fog megfelelően működni. A leggyakrabban a vezetők/főnökök azt hiszik, hogy ők kivételek a szabályok alól és kivételt tehetnek az alkalmazottak felé is. Ebben a pillanatban veszett el minden befektetett energia és pénz. Ha bármelyik vezető beosztásban lévő ember, kezdve a csoportvezetőktől egészen a tulajdonosi körig úgy gondolja, hogy rá nem vonatkoznak az IT szabályok és csak egy kicsit is nem támogatólag áll az IT-hoz hanem szükséges púpnak tekinti, akkor az IT osztálynak csak egy feladata maradt annál a cégnél. Zombiként kínlódni és küzdeni azért, hogy a jó szakembert meg bírják tartani.

Az itt olvasható tartalmat a szerzői jogok védik. A szöveg és a képek másolása vagy bármilyen módon történő reprodukálása és más weboldalakon vagy médiában való megjelentetése kizárólag a szerző előzetes, írásos engedélyével lehetséges. Részletek az adatvédelmi tájékoztatóban.
© 2016-2023 Oláh Gábor

Ez is érdekelhet…

Elektronikus számla rossz kezelése

Elektronikus számla rossz kezelése

Egyre terjed az elektronikus számla. Az online számlázó programok rohamos térnyerésével ma már a vállalkozások nagy része elektronikusan állítja elő és továbbítja az ügyfelei részére a számlákat. Azt gondolná az ember, hogy ezzel mindenki tisztában van. Pedig...

Laptop munkára? Van mobilabb megoldás?

Laptop munkára? Van mobilabb megoldás?

Egyre nagyobb igény van arra, hogy utazás közben is dolgozni tudjon az ember. Mivel a számítógép a leginkább használt munkaeszköz, ezért ha utazás közbeni munkáról beszélünk, akkor mindenkinek a laptop jut az eszbe. Nem véletlenül. A laptop a megfelelő eszköz utazás...

2019-ben csökkennek a tárhely árak

2019-ben csökkennek a tárhely árak

A 2018-as év a fejlődés éve volt minden tekintetben. Fejlesztettem a szolgáltatási portfóliómat, aminek az egyik eleme, hogy szupergyors SSD tárhelyet biztosítok Nginx webkiszolgálóval. Teljesen leváltottam a HDD alapú tárhelyeket. Ezzel a jelentős fejlesztéssel a...