IT support dilemma

Szerző: | Vállalkozói világ

A minap megkérdezték tőlem, hogy hogyan lehetne csökkenteni az IT hibajegyek számát. Ha csak két dolgot mondhatnék, akkor mi lenne az a két dolog amivel el lehetne érni egy csökkenő tendenciát? Érdekes kérdés amire szerintem minden IT support területen dolgozó ember kíváncsi.

Minden olyan IT szakember aki kiváló tudással rendelkezik a saját szakterületén kapásból fel tudna sorolni mindenféle technikai és műszaki megoldást. Az IT support területen eltöltött évek megtanítottak arra, hogy a legtöbbször mi a valódi oka számítógépeknél keletkező hibáknak. Ha az alábbi két tényező bármelyike külön-külön vagy egyszerre nem működik, akkor lehetetlen a hibák számát csökkenteni. Ez a két tényező az alapja a megfelelő működésnek.

1. Megfelelő folyamatok, szabályok és oktatási anyagok létrehozása és a felhasználók rendszeres oktatása.

Az IT osztály kell legyen a felelős ezért. Ez az alapja mindennek, hiszen egy számítógép és a rajta futó alkalmazások csak annyira működnek jól amennyire a használójuk tudja kezelni azokat. Hiába lenne képes a hardver és a szoftver elvégezni a szükséges munkát, ha az ember rosszul használja. Hiába ruházunk be dollár ezreket mindenféle védelmi megoldásokba ha az ember rákattint a vírust tartalmazó e-mailre. Legyen szó bármilyen jó védelemi rendszerről azok mindig késésben vannak és lesznek a fenyegetettségekkel szemben.

2. Vezetői támogatás minden szinten.

Ez az a másik tényező ami nélkül bármilyen jó folyamatot, szabályt vagy oktatási anyagot hozunk létre vagy hipermodern eszközöket telepítünk az nem fog megfelelően működni. A leggyakrabban a vezetők/főnökök azt hiszik, hogy ők kivételek a szabályok alól és kivételt tehetnek az alkalmazottak felé is. Ebben a pillanatban veszett el minden befektetett energia és pénz. Ha bármelyik vezető beosztásban lévő ember, kezdve a csoportvezetőktől egészen a tulajdonosi körig úgy gondolja, hogy rá nem vonatkoznak az IT szabályok és csak egy kicsit is nem támogatólag áll az IT-hoz hanem szükséges púpnak tekinti, akkor az IT osztálynak csak egy feladata maradt annál a cégnél. Zombiként kínlódni és küzdeni azért, hogy a jó szakembert meg bírják tartani.

Az itt olvasható tartalmat a szerzői jogok védik. A szöveg és a képek másolása vagy bármilyen módon történő reprodukálása és más weboldalakon vagy médiában való megjelentetése kizárólag a szerző előzetes, írásos engedélyével lehetséges. Részletek az adatvédelmi tájékoztatóban.
© 2016-2023 Oláh Gábor

Ez is érdekelhet…

Miért kell nekem weboldal?

Miért kell nekem weboldal?

Miért kéne nekem weboldal hiszen ott van a facebook és még ki tudja mennyi közösségi oldal. Van rajta több száz ismerősöm azoknak további több száz. Ha a facebookon megosztok valamit, akkor az mindenkihez azonnal eljut. A legjobb hely ahhoz, hogy...

SEO avagy mitől leszel előrébb

SEO avagy mitől leszel előrébb

Ha már van honlapod, akkor biztosan szeretnéd, hogy minél előrébb jelenjen meg a kereső oldalak találatai között ezáltal több látogatója legyen. A cél mindenkinek az, hogy a dobogós hely valamelyikén szerepeljen a honlapja. Ehhez ismerned kell a SEO alapjait. A valós...

Te is megbízható cég tanusítványt kaptál?

Te is megbízható cég tanusítványt kaptál?

2016. decemberében nagy öröm ért. Felhívtak az Ügyfél Vélemény Vizsgálati Központ Kft.-től, hogy a vállalkozásom sikeresen auditálva lett és mivel sehol sem találtak rólam negatív véleményt, ezért kiérdemeltem a Megbízható cég 2016 tanúsítványt. 15 percig...