Mire figyeljünk amikor rendszergazda szolgáltatást veszünk igénybe?

Szerző: | Vállalkozói világ

Mielőtt szerződést kötsz egy rendszergazdával, előtte mindenképpen kérdezz rá néhány fontos dologra. Ezek olyan lényeges kérdések, amelyek a későbbiekben gondot okozhatnak vagy a támogatási szintet, ezáltal az árat emelheti.

Támogatási idő

Az az idő amikor a cégnek IT támogatásra van szüksége. Rendszerint a rendszergazda szolgáltatást hivatalos munkanapokon és munkaidőben biztosítjuk. Ha hétvégén, éjszaka vagy ünnepnapon is szükség van IT támogatásra, akkor ezt külön rögzíteni kell a szerződésben és felár ellenében történik.

Szoftverek támogatása

  • Az általánosan elterjedt szoftverekhez, mint a Windows vagy Office, biztosítunk támogatást.
  • A nem szokványos, egyedi fejlesztésű szoftverekhez viszont nem biztosítunk támogatást. Ezekhez mindenképpen a szoftvert fejlesztő cégtől kell a támogatást igénybe venni. Igény esetén együtt működünk a szoftver fejlesztőivel ha a probléma elhárításához ez szükséges.

Hardver garancia

A hardverekre a garanciát a forgalmazó vagy a gyártó biztosítja. A rendszergazda közreműködik a garanciális ügyintézésben, de bizonyos esetekben ezért felárat kérhet el. Ilyen eset lehet, amikor a rendszergazdának a támogatási időn kívül kell közreműködnie, vagy utaznia kell hozzá. Minimális eszközfüggő havidíj ellenében lehetőség van garancia időn túl is ingyenes hardver alkatrészek biztosítására.

Megrendelő felelőssége

A megrendelőnek tisztában kell lennie a saját felelősségével és kötelességével. Ilyen például, hogy a kollégák megfelelően legyenek oktatva és az IT eszközök napra készen legyenek tartva. Régi, nem biztonságosnak ítélt eszközök használata nagymértékben befolyásolja a támogatás mértékét és színvonalát, függetlenül attól, hogy mennyire professzionális szolgáltatást nyújtunk.

Csak abban az esetben tudunk elfogadható minőségű támogatást biztosítani, amennyiben a megrendelő betartja a használati utasításokat és elvégzi a javasolt fejlesztéseket.

Mit nem tartalmaz?

Az ördög a részletekben rejlik, de a rendszergazda szerződés, általánosságban véve a szerződés megkötésekor meglévő IT eszközök és rendszerek támogatására terjed ki. A támogatott eszközök és rendszerek listáját a szerződésben rögzítjük. A nem szokványos, egyedi rendszerek és a jövőbeli eszközök támogatása nem tartozik az aktuális szerződés keretei közé. Újabb eszközök bevonása csak a szerződés módosításával lehetséges.

A szolgáltatás nem terjed ki az

  • otthoni, magáncélra használt eszközök és rendszerek támogatására, mint
    • az otthoni hálózat és eszközei (wifi router, NAS, stb.),
    • nyomtatók, szkennerek,
    • mobiltelefonok,
    • számítógépek,
    • szülők, gyerekek és rokonok eszközei, hálózata,
  • kamera rendszerek,
  • riasztó és más védelmi rendszerek,
  • digitális fényképezőgépek,
  • internet szolgáltató üzemeltetésébe tartozó eszközök,
  • otthoni internet eléréssel kapcsolatos problémák megoldása,
  • minden egyéb eszköz, amely nincs belefoglalva a szerződésbe.

Ez a cikk a GOLNET Informatikai blogon jelent meg először 2019. novembet 16.-án.

Az itt olvasható tartalmat a szerzői jogok védik. A szöveg és a képek másolása vagy bármilyen módon történő reprodukálása és más weboldalakon vagy médiában való megjelentetése kizárólag a szerző előzetes, írásos engedélyével lehetséges. Részletek az adatvédelmi tájékoztatóban.
© 2016-2023 Oláh Gábor

Ez is érdekelhet…

Mi az elektronikus számla, e-számla és a papírszámla?

Mi az elektronikus számla, e-számla és a papírszámla?

Már jó ideje elérhető és használható az elektronikus számla, de a mai napig sok félreértés van kürölötte. Nézzük meg, hogy mi a különbség az elektronikus számlák, az e-számlák és a papírszámlák között. Papírszámla A papírszámla a jó öreg kézzel írt számla, vagy éppen...

Weboldal fejlesztés a GDPR fényében

Weboldal fejlesztés a GDPR fényében

Az internetes fórumokat olvasva sokféle véleményt találni arról, hogy milyen kötelező elemeket és milyen formában kell a weboldal fejlesztés során használni ahhoz, hogy megfeleljen a GDPR rendeletnek (teljes tartalom). Egy ügyvéd segítségével összeszedtem azokat a...

Elektronikus számla rossz kezelése

Elektronikus számla rossz kezelése

Egyre terjed az elektronikus számla. Az online számlázó programok rohamos térnyerésével ma már a vállalkozások nagy része elektronikusan állítja elő és továbbítja az ügyfelei részére a számlákat. Azt gondolná az ember, hogy ezzel mindenki tisztában van. Pedig...