Mire figyeljünk amikor rendszergazda szolgáltatást veszünk igénybe?

Szerző: | 2019. november 16. | Vállalkozói világ

Mielőtt szerződést kötsz egy rendszergazdával, előtte mindenképpen kérdezz rá néhány fontos dologra. Ezek olyan lényeges kérdések, amelyek a későbbiekben gondot okozhatnak vagy a támogatási szintet, ezáltal az árat emelheti.

Támogatási idő

Az az idő amikor a cégnek IT támogatásra van szüksége. Rendszerint a rendszergazda szolgáltatást hivatalos munkanapokon és munkaidőben biztosítjuk. Ha hétvégén, éjszaka vagy ünnepnapon is szükség van IT támogatásra, akkor ezt külön rögzíteni kell a szerződésben és felár ellenében történik.

Szoftverek támogatása

  • Az általánosan elterjedt szoftverekhez, mint a Windows vagy Office, biztosítunk támogatást.
  • A nem szokványos, egyedi fejlesztésű szoftverekhez viszont nem biztosítunk támogatást. Ezekhez mindenképpen a szoftvert fejlesztő cégtől kell a támogatást igénybe venni. Igény esetén együtt működünk a szoftver fejlesztőivel ha a probléma elhárításához ez szükséges.

Hardver garancia

A hardverekre a garanciát a forgalmazó vagy a gyártó biztosítja. A rendszergazda közreműködik a garanciális ügyintézésben, de bizonyos esetekben ezért felárat kérhet el. Ilyen eset lehet, amikor a rendszergazdának a támogatási időn kívül kell közreműködnie, vagy utaznia kell hozzá. Minimális eszközfüggő havidíj ellenében lehetőség van garancia időn túl is ingyenes hardver alkatrészek biztosítására.

Megrendelő felelőssége

A megrendelőnek tisztában kell lennie a saját felelősségével és kötelességével. Ilyen például, hogy a kollégák megfelelően legyenek oktatva és az IT eszközök napra készen legyenek tartva. Régi, nem biztonságosnak ítélt eszközök használata nagymértékben befolyásolja a támogatás mértékét és színvonalát, függetlenül attól, hogy mennyire professzionális szolgáltatást nyújtunk.

Csak abban az esetben tudunk elfogadható minőségű támogatást biztosítani, amennyiben a megrendelő betartja a használati utasításokat és elvégzi a javasolt fejlesztéseket.

Mit nem tartalmaz?

Az ördög a részletekben rejlik, de a rendszergazda szerződés, általánosságban véve a szerződés megkötésekor meglévő IT eszközök és rendszerek támogatására terjed ki. A támogatott eszközök és rendszerek listáját a szerződésben rögzítjük. A nem szokványos, egyedi rendszerek és a jövőbeli eszközök támogatása nem tartozik az aktuális szerződés keretei közé. Újabb eszközök bevonása csak a szerződés módosításával lehetséges.

A szolgáltatás nem terjed ki az

  • otthoni, magáncélra használt eszközök és rendszerek támogatására, mint
    • az otthoni hálózat és eszközei (wifi router, NAS, stb.),
    • nyomtatók, szkennerek,
    • mobiltelefonok,
    • számítógépek,
    • szülők, gyerekek és rokonok eszközei, hálózata,
  • kamera rendszerek,
  • riasztó és más védelmi rendszerek,
  • digitális fényképezőgépek,
  • internet szolgáltató üzemeltetésébe tartozó eszközök,
  • otthoni internet eléréssel kapcsolatos problémák megoldása,
  • minden egyéb eszköz, amely nincs belefoglalva a szerződésbe.

Ez a cikk a GOLNET Informatikai blogon jelent meg először 2019. novembet 16.-án.

Az itt olvasható tartalmat a szerzői jogok védik. A szöveg és a képek másolása vagy bármilyen módon történő reprodukálása és más weboldalakon vagy médiában való megjelentetése kizárólag a szerző előzetes, írásos engedélyével lehetséges. Részletek az adatvédelmi tájékoztatóban.
© 2016-2023 Oláh Gábor

Ez is érdekelhet…

Számít a hozzáállás? Vagy egy barmoság?

Számít a hozzáállás? Vagy egy barmoság?

Az, hogy mennyit számít a hozzáállás egy egyszerű példán lehet bemutatni. A főszereplője a 6 éves kisfiam. Tegnap este verset tanultunk. Ő lesz a kisbíró az óvodai szüretiben. 8 sor az egész, de neki ez még nehéz. Előadja a szenvedő hattyú halálát. Mikor már sokadszor...

Miért választottam online számlázó programot?

Miért választottam online számlázó programot?

Online vagy offline? Van különbség? Miért jó, hogy online számlázó programra váltottam? Azon kívül, hogy útközben is tudok számlázni? Olvasd el, hogy miért lenne jó neked is. Valamikor régen, még az internet előtti időkben - de még utána is - léteztek már számlázó...

Mobiltelefon munkára

Mobiltelefon munkára

Mobiltelefon munkára? Létezik erre valami ajánlás? Mindenki használ mobiltelefont a mindennapokban. Kiválasztani a megfelelő készüléket nem is olyan könnyű, hiszen akkora a választék, hogy elveszik köztük az ember. Munkára szánt mobilok esetében már szűkebb a piac, de...

NAV online számla regisztráció – Hogyan?

NAV online számla regisztráció – Hogyan?

2018. július 1.-vel a NAV felé kötelezően be kell jelenteni minden számlát aminek az áfa tartalma meghaladja a 100.000 Ft-ot. 2020. július 1.-től kezdve minden számlát be kell jelenteni a NAV felé, függetlenül az áfa tartalomtól. Ezt kétféle módon teheted meg. Az...

A Freelancer dolgozik csak igazán csapatban

A Freelancer dolgozik csak igazán csapatban

Bármilyen munkahelye is van az embernek ott csapatban kell dolgozni. Ez igaz a freelancer életmódra is. Ebben az esetben a csapat a megrendelőből és annak megbízottjaiból áll. Aki nem képes csapatban dolgozni az nem is tud freelancer lenni, mert nem fogja tudni...

IT support dilemma

IT support dilemma

A minap megkérdezték tőlem, hogy hogyan lehetne csökkenteni az IT hibajegyek számát. Ha csak két dolgot mondhatnék, akkor mi lenne az a két dolog amivel el lehetne érni egy csökkenő tendenciát? Érdekes kérdés amire szerintem minden IT support területen dolgozó ember...