Mielőtt szerződést kötsz egy rendszergazdával, előtte mindenképpen kérdezz rá néhány fontos dologra. Ezek olyan lényeges kérdések, amelyek a későbbiekben gondot okozhatnak vagy a támogatási szintet, ezáltal az árat emelheti.
Támogatási idő
Az az idő amikor a cégnek IT támogatásra van szüksége. Rendszerint a rendszergazda szolgáltatást hivatalos munkanapokon és munkaidőben biztosítjuk. Ha hétvégén, éjszaka vagy ünnepnapon is szükség van IT támogatásra, akkor ezt külön rögzíteni kell a szerződésben és felár ellenében történik.
Szoftverek támogatása
- Az általánosan elterjedt szoftverekhez, mint a Windows vagy Office, biztosítunk támogatást.
- A nem szokványos, egyedi fejlesztésű szoftverekhez viszont nem biztosítunk támogatást. Ezekhez mindenképpen a szoftvert fejlesztő cégtől kell a támogatást igénybe venni. Igény esetén együtt működünk a szoftver fejlesztőivel ha a probléma elhárításához ez szükséges.
Hardver garancia
A hardverekre a garanciát a forgalmazó vagy a gyártó biztosítja. A rendszergazda közreműködik a garanciális ügyintézésben, de bizonyos esetekben ezért felárat kérhet el. Ilyen eset lehet, amikor a rendszergazdának a támogatási időn kívül kell közreműködnie, vagy utaznia kell hozzá. Minimális eszközfüggő havidíj ellenében lehetőség van garancia időn túl is ingyenes hardver alkatrészek biztosítására.
Megrendelő felelőssége
A megrendelőnek tisztában kell lennie a saját felelősségével és kötelességével. Ilyen például, hogy a kollégák megfelelően legyenek oktatva és az IT eszközök napra készen legyenek tartva. Régi, nem biztonságosnak ítélt eszközök használata nagymértékben befolyásolja a támogatás mértékét és színvonalát, függetlenül attól, hogy mennyire professzionális szolgáltatást nyújtunk.
Csak abban az esetben tudunk elfogadható minőségű támogatást biztosítani, amennyiben a megrendelő betartja a használati utasításokat és elvégzi a javasolt fejlesztéseket.
Mit nem tartalmaz?
Az ördög a részletekben rejlik, de a rendszergazda szerződés, általánosságban véve a szerződés megkötésekor meglévő IT eszközök és rendszerek támogatására terjed ki. A támogatott eszközök és rendszerek listáját a szerződésben rögzítjük. A nem szokványos, egyedi rendszerek és a jövőbeli eszközök támogatása nem tartozik az aktuális szerződés keretei közé. Újabb eszközök bevonása csak a szerződés módosításával lehetséges.
A szolgáltatás nem terjed ki az
- otthoni, magáncélra használt eszközök és rendszerek támogatására, mint
- az otthoni hálózat és eszközei (wifi router, NAS, stb.),
- nyomtatók, szkennerek,
- mobiltelefonok,
- számítógépek,
- szülők, gyerekek és rokonok eszközei, hálózata,
- kamera rendszerek,
- riasztó és más védelmi rendszerek,
- digitális fényképezőgépek,
- internet szolgáltató üzemeltetésébe tartozó eszközök,
- otthoni internet eléréssel kapcsolatos problémák megoldása,
- minden egyéb eszköz, amely nincs belefoglalva a szerződésbe.
Ez a cikk a GOLNET Informatikai blogon jelent meg először 2019. novembet 16.-án.