Útmutató, hogyan jutsz előnyökhöz a webáruházad platformjának kiválasztása során

Szerző: | 2021. március 01. | Vállalkozói világ

Az e-kereskedelmi ipar értéke rohamosan növekszik. Ha úgy döntesz, hogy belekezdsz az e-kereskedelembe annak érdekében, hogy a lehető legnagyobb szeletet kapd a tortából, nagyon okosan döntesz!

Nem kell aggódnod, ha nincs programozói tapasztalatod és egy webáruház készítése kihívás számodra!

Megmutatjuk neked, hogy néhány óra alatt, különösebb technikai erőfeszítés nélkül is lehetséges egy e-kereskedelmi webhely, vagy webáruház létrehozása. Lássunk is hozzá! Bemutatjuk a lépéseket.

Célok

Az első és legfontosabb, hogy eldöntsd, mi is a célod a weboldallal. Mielőtt elkezdnéd keresni a platformot, ismerd meg részletesen üzleti céljaidat. Foglald össze, mi lehetséges és milyen hatással lesz ez a változás azokra az emberekre, ügyfelekre és szállítókra, akikkel foglalkozni fogsz. Mit szeretnél forgalmazni az oldalon.

E-kereskedelmi platform kiválasztásának alapvető szempontjai

Az e-kereskedelmi oldalak létrehozása, webáruházak készítése manapság már nem nehéz, köszönhetően a szinte megszámlálhatatlan platformnak. Rengeteg, kiváló fejlesztők által létrehozott weboldal, webáruház motor van, amelyek elérhetőek a piacon. Ez nagyban megkönnyebbíti az e-kereskedelem alap-platformjának létrehozását anélkül, hogy a semmiből kezdenéd. Íme négy dolog, amire érdemes nagyon odafigyelni a választásnál.

Legjobb e-kereskedelmi platform

Egy webáruház alapplatformjának kiválasztásánál nem az számít, hogy mennyire híres az adott platform. Az az igazság, hogy a legjobb e-kereskedelmi platform az, amely sikeresen biztosítja az üzleti életben kitűzött eredményeket és célokat. Azt szükséges szem előtt tartani, hogy személyesen, a számodra melyik felel meg a legjobban.

Ne feledd, hogy a legjobb e-kereskedelmi platform az, amely sikeresen biztosítja az általad kitűzött eredményeket és célokat; nem pedig a népszerűsége.

Különböző platformok

Az e-kereskedelmi platform kiválasztásakor 5 különböző típus közül választhatsz:

  • Készítsd el saját e-kereskedelmi platformod, egyedi fejlesztés
  • Hagyományos e-kereskedelmi platform
  • Nyílt forráskódú e-kereskedelmi platform
  • Felhő e-kereskedelmi platform
  • SaaS e-kereskedelmi platform

Fontos faktorok

A fejlesztés és az üzemeltetés mellett más tényezőket is figyelembe kell venned az e-kereskedelmi platform kiválasztásakor. Ide kattintva megismerkedhetsz a legjobb webáruház megoldásokkal.

A tárhely szolgáltató és a rendszergazda tapasztalata és szakértelme

Ellenőrizd, hogy a tárhely szolgáltató valóban rendelkezik-e tapasztalattal és technikai készségekkel a te igényeid kielégítéséhez. Ezenkívül győződj meg arról is, hogy rendelkeznek-e mind ismeretekkel, mind tapasztalattal a te iparágaddal való együttműködés terén. Ha érdekel, itt olvashatsz értékelést és rangsorolást néhány tárhelyszolgáltatóról. Szánj időt esettanulmányok, vásárlói vélemények és fórumok kutatására, hogy meggyőződj arról, hogy a szolgáltató rendelkezik-e megfelelő felszereltséggel, nemcsak a fejlesztéshez.

Támogatás

Ha rosszul alakulnak a dolgok, és higgy nekünk, a dolgok könnyedén rosszra fordulhatnak, a tárhely szolgáltató és a rendszergazda biztosítja-e a szükséges támogatást a probléma megoldásához? Mindig kiemelt figyelmet fordíts azokra a szolgáltatókra, akik 24 órás sürgősségi támogatást nyújtanak, és különböző csatornákon keresztül lehet kapcsolatba lépni velük, például e-mailen, webes csevegésen és telefonon keresztül.

Méretezhetőség

Ahogy vállalkozásod növekszik, növekszik-e az e-kereskedelmi platform és az azt kiszolgáló infrastruktúra is vele? Az e-kereskedelmi platform a vállalkozás központja. A nehezen méretezhető platform akadályozhatja vállalkozásod növekedését.

Keresőoptimalizálás, azaz SEO

Az e-kereskedelmi platformok, amelyek átfogó SEO funkciókkal rendelkeznek, lehetővé teszik az e-kereskedelmi webhely számára, hogy a keresőmotorok megfelelően magas pozicióba sorolják. Fontos szempontok, amelyeket javasolt figyelembe venni egy SEO-barát e-kereskedelmi platform keresésekor:

  • Blog hozzáadása az e-kereskedelmi platformhoz
  • Saját domain név használata
  • Lehetővé teszi az ügyfelek, vásárlók számára, hogy véleményt írjanak

Mobilbarát

A telefonbarát platform mára alapnak számít. A telefonon keresztül már mindent megtehetünk. Nagy pluszt jelent, ha az e-kereskedelmi oldal is elérhető telefonon. Utazás közben az emberek a telefonon való böngészéssel töltik az idejük nagy részét. Ez idő alatt akár a te weboldaladon is nézelődhetnek.

Biztonság

Talán a legfontosabb szempont, amelyet figyelembe kell venni, a biztonság. Mivel az e-kereskedelem egy digitális platform, amely aktívan támogatja a pénzügyi kifizetéseket, megbízható rendszerre van szükség. Pontosan ezért nélkülözhetetlen, hogy az e-kereskedelemi szolgáltató rendelkezzen a szükséges biztonsági protokollokkal. A vásárló védelme mindennél fontosabb szempont.

Kötelező funkciók

Minden e-kereskedelmi platformnak megvannak a maga egyedi jellemzői és funkciói. Vállalkozásod szempontjából azonban meg kell bizonyosodni arról, hogy e-kereskedelmi platformod rendelkezik-e a következő tulajdonságokkal.

  • Katalógus
  • Rugalmas ár képzés
  • Weboldal személyre szabása
  • Rugalmas szállítás
  • E-kereskedelem elemzése
  • Google Merchant integráció
  • Facebook integráció
  • Ügyfél-ellenőrzési rendszer
  • Automatikus adó- és számlakiszámítás
  • Több fizetési lehetőség
  • Ügyfél nézet

Gyakori hibák

Szeretnénk veled megosztani a leggyakrabban elkövetett hibákat, amelyeket nagyon egyszerűen lehet kivédeni, ha tisztában vagy velük. Ez akár a szemünket is felnyithatja. Több e-kereskedelmi oldal átnézése után saját magunk is levonhatjuk a tanulságot.

  • Nem megfelelő platformba való befektetés
  • Nehezen méretezhető platform kiválasztása
  • Túl sok funkció
  • Nincsenek meghatározott céljai
  • Rossz módszer a testreszabásra

Árak

Érdemes azzal is tisztában lenni, hogy a webáruház rendszerekért illetve azok beüzemeléséért és karbantartásáért fizetni kell. Az egyik legmeghatározóbb kérdés, hogy mennyi a megengedett keret, amit havonta anyagilag rá tudsz fordítani a webáruházadra annak fenntartásáért, javításáért. Ismerj meg néhány magyar tárhely szolgáltatót, akiknek az árai nagyon változóak. Néhány szolgáltató ugyanazt nyújtja 1200 forintért, mint egy másik 10000 forintért.

Javasolt meggyőződni, hogy mit tartalmaz az adott csomag, mennyi időre szól. Ez egy tipikus szituáció, amikor a legmagasabb ár nem minden esetben a legjobbat nyújtja neked. Vedd figyelembe, hogy az oldaladnak a legjobban megfeleljen a választott szolgáltató.

További egyszeri és rendszeres költséget fog jelenteni a webáruház létrehozása, szakszerű üzemeltetése és javítása. Az ezzel kapcsolatos kockázatokat a megfelelő szakember kiválasztásával tudod a minimálisra csökkenteni.

Összegzés

Összességében állíthatjuk, hogyha rendelkezel a megfelelő elképzelésekkel, célokkal, akkor a kezedben van az irányítás! Nem akadály, ha nem vagy egy számitógép zseni. Idővel az ember beleszokik és minden természetessé válik. Fontos, hogy legyél nyitott, figyelj a vásárlókra, olvass utána tényeknek, más emberek tapasztalatainak. Sok segítséget tud nyújtani, ha olyan szemmel nézel a weboldaladra, mintha vásárló lennél. Ez lehetőséget ad neked arra, hogy más szemszögből lásd az oldaladat. Egy e-kereskedelmi oldal létrehozása csak néhány órát vesz igénybe. Ha figyelembe veszed a fent említett pontokat, akkor már nagyon közel jársz ahhoz, hogy egy jól menő online webáruház tulajdonosa legyél.

Ez a cikk a GOLNET Informatikai blogon jelent meg először 2021. márcis 1.-én.

Az itt olvasható tartalmat a szerzői jogok védik. A szöveg és a képek másolása vagy bármilyen módon történő reprodukálása és más weboldalakon vagy médiában való megjelentetése kizárólag a szerző előzetes, írásos engedélyével lehetséges. Részletek az adatvédelmi tájékoztatóban.
© 2016-2021 Oláh Gábor E.V. - GOLNET Informatika

Ez is érdekelhet…

Mi az elektronikus számla, e-számla és a papírszámla?

Mi az elektronikus számla, e-számla és a papírszámla?

Már jó ideje elérhető és használható az elektronikus számla, de a mai napig sok félreértés van kürölötte. Nézzük meg, hogy mi a különbség az elektronikus számlák, az e-számlák és a papírszámlák között. Papírszámla A papírszámla a jó öreg kézzel írt számla, vagy éppen...

Weboldal fejlesztés a GDPR fényében

Weboldal fejlesztés a GDPR fényében

Az internetes fórumokat olvasva sokféle véleményt találni arról, hogy milyen kötelező elemeket és milyen formában kell a weboldal fejlesztés során használni ahhoz, hogy megfeleljen a GDPR rendeletnek (teljes tartalom). Egy ügyvéd segítségével összeszedtem azokat a...

Elektronikus számla rossz kezelése

Elektronikus számla rossz kezelése

Egyre terjed az elektronikus számla. Az online számlázó programok rohamos térnyerésével ma már a vállalkozások nagy része elektronikusan állítja elő és továbbítja az ügyfelei részére a számlákat. Azt gondolná az ember, hogy ezzel mindenki tisztában van. Pedig...