Miért kell nekem weboldal?

j

Oláh Gábor

2019.11.08. @ 15:47

Miért kéne nekem weboldal hiszen ott van a facebook és még ki tudja mennyi közösségi oldal. Van rajta több száz ismerősöm azoknak további több száz. Ha a facebookon megosztok valamit, akkor az mindenkihez azonnal eljutA legjobb hely ahhoz, hogy információt osszunk meg és információhoz jussunk. És a legjobb hely ahhoz, hogy hirdessem a cégemet, vállalkozásomat, termékemet vagy a szolgáltatásomat.

Szeretném ha kitöltenél egy rövid kérdőívet. Jelöld meg a számodra a legelfogadhatóbb választ. 

1. Lehetőleg mennyi emberhez szeretnéd eljuttatni az információt? Sokhoz Rengeteghez
2. Ha egy terméket vagy szolgáltatást keresel, akkor hol keresel? Facebook Google
3. A közölt információnak hosszú ideig elérhetőnek kell lennie? Nem Igen
4. A közölt információ gyorsan visszakereshető legyen bárki számára? Nem Igen
5. Milyen fajta információt szeretnél megosztani? Személyes Közérdekű
6. Terméket/szolgáltatást szeretnél eladni? Nem Igen 

 Mennyi is az annyi? – 1. kérdés

Egy 2016-os statisztika szerint a magyar lakosság

  • 79,7%-a (7,8 millió) van fent az interneten, azaz nézhet meg bármilyen honlapot. Ez rengeteg!
  • 53,7%-a (5,3 millió) van fent a Facebookon. Ez jó sok!

Gondoltad volna? Szinte minden második ember facebookozik! Ez a szám hogyan viszonyul az ismerőseid a számához? Számoljuk ki egy példával.

  • Nekem van 341 ismerősöm a facebookon. = 0,004% az összes magyar internet használónak.
    • Egyszerűség kedvéért tételezzük fel, hogy minden ismerősömnek is van 341 ismerőse.
  • Megosztok valami és az eljut az összes ismerősöm összes ismerőséhez is. 341+341*341=116622 ember = 1,5% az összes magyar internet használónak.

Jelentkezzen az aki valaha is elérte akár csak az összes saját ismerősét egy bejegyzéssel. A valóságban egy átlagos bejegyzéssel nagyjából maximum 30-150 embert lehet elérni. Ez 0,0004% – 0,0019% az összes magyar facebook használónak. De ha elérsz 3000 embert az is csak 0,038%.

Ez a lehetséges célközönség akihez eljut a facebookon közzétett információ! Elégedett lennél ennyivel?

Hol keresel az interneten ha meg szeretnél találni valamit? – 2. kérdés

A Google vagy más keresők az ideális hely a kiinduláshoz. Nagy hátránya ezeknek a keresőknek, hogy nem látják mi történik a facebookon belül. Miért is? Mert a facebookon megosztott tartalom legtöbbször nem nyilvános.

A Google hány darab találatot ad ki a közösségi oldalak tartalmából amikor keresel valamit? A legtöbbször egyet sem.

Amit megosztasz annak hetek, hónapok múlva is elérhetőnek kell lennie? – 3. kérdés

Mit jelent egy információ élettartama? A közösségi médiában átlagosan 12 órát. Próbáld ki! 
Rakj fel valamit az üzenőfaladra. Pl, hogy kiscicák születtek + egy kép róluk, mert akkor sokkal hatékonyabb. 
– az első 30 percben kapsz 28 visszajelzést
– a következő 30 percben összejön további 15 (43)
– kb 12 óra múlva lesz további 20 (63)
– további 12 óra múlva lesz még 5-10 (68-73)
– a következő napokban jó ha maximum 1-2 visszajelzés érkezik, ha érketik egyáltalán. 
Tehát az első 12 órában összeszedted a várható maximum visszajelzések 84-88%-át, nagyjából 73 darabot. Most nézd meg, hog mennyi ismerősöd van? Az előző példából kiindulva legyen 341. Tehát az elméleti célközönséged nagyjából 21%-át érted el.

24 óra után már senki sem fogja látni a megosztást. Ez felveti a következő kérdést.

Hogyan és mennyi idő alatt kereshető vissza a megosztott információ? – 4. kérdés

  • Ha sok infót osztasz meg, akkor próbáld meg visszakeresni azt amelyiket 1 hónapja raktál ki az üzenőfaladra (emlékszel még egyáltalán rá?!). Mennyi időbe telik? Tippelek: 1-3 perc?
  • Ha egy információt egy közösségi csoportban vagy ismerősöd üzenőfalán kell visszakeresni? Kb 3 perc után biztosan feladod.
  • Ha egy 1 hónapja felrakott információt egy publikus honlapon kell visszakeresni? A keresőprogramok (google, bing, stb.) segítségével 5-10 másodperc múlva már olvashatod is.

Milyen fajta információ jut el a legtöbb emberhez a közösségi médiában? – 5. kérdés

Nézz szét a posztjaid között! Sorold be mindet három csoportba:
1. Közérdekű/fontos infók: el akarsz adni egy terméket vagy szolgáltatást, fontos dolog történt/fog történni a településen ahol élsz, stb.
2. Személyes infók: érzéseid, személyes történések, fényképeid, gyerekek fényképe, stb.
3. Viccek, bulvár hírek, az emberi nyomorúságot leíró posztok: egy híresség elesett az úton, megvertek egy gyereket, stb.
És most nézd meg, hogy melyik kategória mennyi visszajelzéssel vagy megosztással rendelkezik.
A legtöbbel jó eséllyel a 3., utána a 2. és végül az 1.
Azaz a megosztott fontos és hasznos infó jó eséllyel a célközönség sokkal kevesebb részéhez fog eljutni. Kevesebb mint 0,0004%-hoz az összes internetet használó magyar ember közül.

A Facebook jó.

Én is, mint a lakosság több mint 50%-a használom. Elsőrangú eszköz az ismerősökel való kapcsolattartásra vagy ha tudod, hogy melyik ismerősödnél van meg egy keresett információ és gyorsan ráírsz egy üzenetet és megkérdezed.

Ha terméket vagy szolgáltatást szeretnél eladni, úgy tudsz hatékony lenni a közösségi médiában ha rengeteg pénzt költesz az abban megjelenő hirdetésekre.

Például ha az interneten rákeresel egy termékre vagy szolgáltatásra és utána megnyitod a facebook-ot, akkor a MALL, Emag, e-digital és más webáruházak hasonló termékeiről kapsz hirdetéseket. Ez azért van, mert ezek a saját honlappal vagy webáruházzal rendelkező cégek rengeteg pénzt fizetnek a facebooknak a hirdetési kampányuk keretében. Ezzel teljesen idegen emberekhez is eljutnak akik még csak nem is jelölték be vagy követik a facebook oldalukat. Ha csak egyszerűen kiraknák az üzenőfalukra, akkor szinte senkihez nem jutna el az információ a facebookon.

A google keresője viszont bárki számára kiadja a honlapjukat a keresési találatok között.

A fentiek alapján mindenki ki-ki maga döntse el, hogy kell-e neki honlap vagy megelégszik a facebook közönségével.

Aki a honlap mellett dönt, annak várom jelentkezését.

GOLNET Informatika hírlevél feliratkozás

Kérem az új cikkeket

Ez is érdekelhet…

Webáruház ellenőrzése vásárlás előtt

Webáruház ellenőrzése vásárlás előtt

Egyre gyakrabban online vásároljuk meg a termékeket. Főleg igaz ez a nagy ajándékozási szezonok, mint például a Karácsony előtt. Amíg egy fizikai boltba be tudsz menni és eldönteni, hogy érdemes-e onnan vásárolni, addig egy online boltban, webáruházban ez már nem...

GOLNET Informatika hírlevél feliratkozás

Kérem az új cikkeket
close-link
Szeretnék exclusive online marketing anyagot kapni!
A felíratkozáshoz tudomásul veszed az adatvédelmi tájékoztatóban leírtakat.
Kérem az exclusive anyagot
close-image