Mire figyeljünk amikor rendszergazda szolgáltatást veszünk igénybe?

j

Oláh Gábor

2019.11.16. @ 15:50

Mielőtt szerződést kötsz egy rendszergazdával, előtte mindenképpen kérdezz rá néhány fontos dologra. Ezek olyan lényeges kérdések, amelyek a későbbiekben gondot okozhatnak vagy a támogatási szintet, ezáltal az árat emelheti.

Támogatási idő

Az az idő amikor a cégnek IT támogatásra van szüksége. Rendszerint a rendszergazda szolgáltatást hivatalos munkanapokon és munkaidőben biztosítjuk. Ha hétvégén, éjszaka vagy ünnepnapon is szükség van IT támogatásra, akkor ezt külön rögzíteni kell a szerződésben és felár ellenében történik.

Szoftverek támogatása

  • Az általánosan elterjedt szoftverekhez, mint a Windows vagy Office, biztosítunk támogatást.
  • A nem szokványos, egyedi fejlesztésű szoftverekhez viszont nem biztosítunk támogatást. Ezekhez mindenképpen a szoftvert fejlesztő cégtől kell a támogatást igénybe venni. Igény esetén együtt működünk a szoftver fejlesztőivel ha a probléma elhárításához ez szükséges.

Hardver garancia

A hardverekre a garanciát a forgalmazó vagy a gyártó biztosítja. A rendszergazda közreműködik a garanciális ügyintézésben, de bizonyos esetekben ezért felárat kérhet el. Ilyen eset lehet, amikor a rendszergazdának a támogatási időn kívül kell közreműködnie, vagy utaznia kell hozzá. Minimális eszközfüggő havidíj ellenében lehetőség van garancia időn túl is ingyenes hardver alkatrészek biztosítására.

Megrendelő felelőssége

A megrendelőnek tisztában kell lennie a saját felelősségével és kötelességével. Ilyen például, hogy a kollégák megfelelően legyenek oktatva és az IT eszközök napra készen legyenek tartva. Régi, nem biztonságosnak ítélt eszközök használata nagymértékben befolyásolja a támogatás mértékét és színvonalát, függetlenül attól, hogy mennyire professzionális szolgáltatást nyújtunk.

Csak abban az esetben tudunk elfogadható minőségű támogatást biztosítani, amennyiben a megrendelő betartja a használati utasításokat és elvégzi a javasolt fejlesztéseket.

Mit nem tartalmaz?

Az ördög a részletekben rejlik, de a rendszergazda szerződés, általánosságban véve a szerződés megkötésekor meglévő IT eszközök és rendszerek támogatására terjed ki. A támogatott eszközök és rendszerek listáját a szerződésben rögzítjük. A nem szokványos, egyedi rendszerek és a jövőbeli eszközök támogatása nem tartozik az aktuális szerződés keretei közé. Újabb eszközök bevonása csak a szerződés módosításával lehetséges.

A szolgáltatás nem terjed ki az otthoni, magáncélra használt eszközök támogatására, beleértve az otthoni hálózatot, mobiltelefonokat és számítógépeket.

Ez a cikk a GOLNET Informatikai blogon jelent meg először 2019. novembet 16.-án.

GOLNET Informatika hírlevél feliratkozás

Kérem az új cikkeket

Ez is érdekelhet…

GOLNET Informatika hírlevél feliratkozás

Kérem az új cikkeket
close-link
Szeretnék exclusive online marketing anyagot kapni!
A felíratkozáshoz tudomásul veszed az adatvédelmi tájékoztatóban leírtakat.
Kérem az exclusive anyagot
close-image