Miért kell nekem weboldal?

Szerző: | Vállalkozói világ, Blog

Miért kéne nekem weboldal hiszen ott van a facebook és még ki tudja mennyi közösségi oldal. Van rajta több száz ismerősöm azoknak további több száz. Ha a facebookon megosztok valamit, akkor az mindenkihez azonnal eljutA legjobb hely ahhoz, hogy információt osszunk meg és információhoz jussunk. És a legjobb hely ahhoz, hogy hirdessem a cégemet, vállalkozásomat, termékemet vagy a szolgáltatásomat.

Szeretném ha kitöltenél egy rövid kérdőívet. Jelöld meg a számodra a legelfogadhatóbb választ. 

1. Lehetőleg mennyi emberhez szeretnéd eljuttatni az információt? Sokhoz Rengeteghez
2. Ha egy terméket vagy szolgáltatást keresel, akkor hol keresel? Facebook Google
3. A közölt információnak hosszú ideig elérhetőnek kell lennie? Nem Igen
4. A közölt információ gyorsan visszakereshető legyen bárki számára? Nem Igen
5. Milyen fajta információt szeretnél megosztani? Személyes Közérdekű
6. Terméket/szolgáltatást szeretnél eladni? Nem Igen 

 Mennyi is az annyi? – 1. kérdés

Egy 2016-os statisztika szerint a magyar lakosság

  • 79,7%-a (7,8 millió) van fent az interneten, azaz nézhet meg bármilyen honlapot. Ez rengeteg!
  • 53,7%-a (5,3 millió) van fent a Facebookon. Ez jó sok!

Gondoltad volna? Szinte minden második ember facebookozik! Ez a szám hogyan viszonyul az ismerőseid a számához? Számoljuk ki egy példával.

  • Nekem van 341 ismerősöm a facebookon. = 0,004% az összes magyar internet használónak.
    • Egyszerűség kedvéért tételezzük fel, hogy minden ismerősömnek is van 341 ismerőse.
  • Megosztok valami és az eljut az összes ismerősöm összes ismerőséhez is. 341+341*341=116622 ember = 1,5% az összes magyar internet használónak.

Jelentkezzen az aki valaha is elérte akár csak az összes saját ismerősét egy bejegyzéssel. A valóságban egy átlagos bejegyzéssel nagyjából maximum 30-150 embert lehet elérni. Ez 0,0004% – 0,0019% az összes magyar facebook használónak. De ha elérsz 3000 embert az is csak 0,038%.

Ez a lehetséges célközönség akihez eljut a facebookon közzétett információ! Elégedett lennél ennyivel?

Hol keresel az interneten ha meg szeretnél találni valamit? – 2. kérdés

A Google vagy más keresők az ideális hely a kiinduláshoz. Nagy hátránya ezeknek a keresőknek, hogy nem látják mi történik a facebookon belül. Miért is? Mert a facebookon megosztott tartalom legtöbbször nem nyilvános.

A Google hány darab találatot ad ki a közösségi oldalak tartalmából amikor keresel valamit? A legtöbbször egyet sem.

Amit megosztasz annak hetek, hónapok múlva is elérhetőnek kell lennie? – 3. kérdés

Mit jelent egy információ élettartama? A közösségi médiában átlagosan 12 órát. Próbáld ki! 
Rakj fel valamit az üzenőfaladra. Pl, hogy kiscicák születtek + egy kép róluk, mert akkor sokkal hatékonyabb. 
– az első 30 percben kapsz 28 visszajelzést
– a következő 30 percben összejön további 15 (43)
– kb 12 óra múlva lesz további 20 (63)
– további 12 óra múlva lesz még 5-10 (68-73)
– a következő napokban jó ha maximum 1-2 visszajelzés érkezik, ha érketik egyáltalán. 
Tehát az első 12 órában összeszedted a várható maximum visszajelzések 84-88%-át, nagyjából 73 darabot. Most nézd meg, hog mennyi ismerősöd van? Az előző példából kiindulva legyen 341. Tehát az elméleti célközönséged nagyjából 21%-át érted el.

24 óra után már senki sem fogja látni a megosztást. Ez felveti a következő kérdést.

Hogyan és mennyi idő alatt kereshető vissza a megosztott információ? – 4. kérdés

  • Ha sok infót osztasz meg, akkor próbáld meg visszakeresni azt amelyiket 1 hónapja raktál ki az üzenőfaladra (emlékszel még egyáltalán rá?!). Mennyi időbe telik? Tippelek: 1-3 perc?
  • Ha egy információt egy közösségi csoportban vagy ismerősöd üzenőfalán kell visszakeresni? Kb 3 perc után biztosan feladod.
  • Ha egy 1 hónapja felrakott információt egy publikus honlapon kell visszakeresni? A keresőprogramok (google, bing, stb.) segítségével 5-10 másodperc múlva már olvashatod is.

Milyen fajta információ jut el a legtöbb emberhez a közösségi médiában? – 5. kérdés

Nézz szét a posztjaid között! Sorold be mindet három csoportba:
1. Közérdekű/fontos infók: el akarsz adni egy terméket vagy szolgáltatást, fontos dolog történt/fog történni a településen ahol élsz, stb.
2. Személyes infók: érzéseid, személyes történések, fényképeid, gyerekek fényképe, stb.
3. Viccek, bulvár hírek, az emberi nyomorúságot leíró posztok: egy híresség elesett az úton, megvertek egy gyereket, stb.
És most nézd meg, hogy melyik kategória mennyi visszajelzéssel vagy megosztással rendelkezik.
A legtöbbel jó eséllyel a 3., utána a 2. és végül az 1.
Azaz a megosztott fontos és hasznos infó jó eséllyel a célközönség sokkal kevesebb részéhez fog eljutni. Kevesebb mint 0,0004%-hoz az összes internetet használó magyar ember közül.

A Facebook jó.

Én is, mint a lakosság több mint 50%-a használom. Elsőrangú eszköz az ismerősökel való kapcsolattartásra vagy ha tudod, hogy melyik ismerősödnél van meg egy keresett információ és gyorsan ráírsz egy üzenetet és megkérdezed.

Ha terméket vagy szolgáltatást szeretnél eladni, úgy tudsz hatékony lenni a közösségi médiában ha rengeteg pénzt költesz az abban megjelenő hirdetésekre.

Például ha az interneten rákeresel egy termékre vagy szolgáltatásra és utána megnyitod a facebook-ot, akkor a MALL, Emag, e-digital és más webáruházak hasonló termékeiről kapsz hirdetéseket. Ez azért van, mert ezek a saját honlappal vagy webáruházzal rendelkező cégek rengeteg pénzt fizetnek a facebooknak a hirdetési kampányuk keretében. Ezzel teljesen idegen emberekhez is eljutnak akik még csak nem is jelölték be vagy követik a facebook oldalukat. Ha csak egyszerűen kiraknák az üzenőfalukra, akkor szinte senkihez nem jutna el az információ a facebookon.

A google keresője viszont bárki számára kiadja a honlapjukat a keresési találatok között.

A fentiek alapján mindenki ki-ki maga döntse el, hogy kell-e neki honlap vagy megelégszik a facebook közönségével.

Aki a honlap mellett dönt, annak várom jelentkezését.

Az itt olvasható tartalmat a szerzői jogok védik. A szöveg és a képek másolása vagy bármilyen módon történő reprodukálása és más weboldalakon vagy médiában való megjelentetése kizárólag a szerző előzetes, írásos engedélyével lehetséges. Részletek az adatvédelmi tájékoztatóban.
© 2016-2023 Oláh Gábor

Ez is érdekelhet…

Intel CPU generáció idővonal

Intel CPU generáció idővonal

Intel CPU (processzorok) idővonala bemutatja, hogy az egyes generációkat melyik évben dobták piacra. Megjelenés éveGenerációBővebb információ20081.Nehalem microarchitecture (1st generation) 20101.Westmere microarchitecture (1st generation) 20112.Sandy Bridge...

Ubuntu 20.04 szerver csatlakoztatása Windows AD domainhez

A feladat, hogy egy vagy több Ubuntu vagy Debian alapú linux szervert kell telepíteni a cégnél és meg kell oldani, hogy ezekre a szerverekre a Windows active directlyban felvett admin fiókokkal lehessen beléni és kezelni. Ehhez első lépésként a linux szerverünket...

Mikrotik Wireguard VPN szerver és roadwarrior kliens

Mikrotik Wireguard VPN szerver és roadwarrior kliens

A Mikrotik RouterOS v7-től elérhető a Wireguard VPN technológia. Példánkban az otthon vagy az irodában lévő Mikrotik routert használjuk Wireguard szerverként. Nem indít kifelé kapcsolatot, csak hallgatózik és fogadja a bejövő roadwarrior kapcsolatot. Roadwarrior az a...

Használt telefonszámok problémája

Használt telefonszámok problémája

Neked is van mobilszámod, ugye? Az általad használt telefonszám vajon biztosan a tiéd volt először? Egyáltalán nem biztos. Amikor új mobil előfizetést kötsz és kérsz hozzá egy új telefonszámot, akkor jó esély van arra, hogy egy olyan telefonszámot kapsz, amit korábban...