A jó tárhely szolgáltató ismérvei. Szerintem

j

Oláh Gábor

2019.12.03. @ 08:03

Ha van már weboldalad, akkor azért, ha nincs még weboldalad de szeretnél, akkor azért gondolkodj el, hogy melyik tárhely szolgáltató lesz az akitől megveszed a tárhelyet és domain nevet. Vagy éppen akihez áthordozod a meglévőt.

A nagy tárhely szolgáltatók akik több ezer ügyfelet kezelnek, adnak egyfajta biztos háttér érzést, ami nagyon fontos. Ha gondod vagy kérdésed van (márpedig lesznek!), akkor segítenek tanácsokkal. Régen én is ilyen nagy szolgáltatóktól béreltem tárhelyeket és domain neveket. Közel 12 év alatt 8 szolgáltatót fogyasztottam el, ugyanis vittem egyiktől a másikhoz a domain nevemet és tárhelyemet. Miután lettek ügyfeleim, az ő dolgaikat is költöztettem, ami egy idő után elég nagy macera.

Nézzük meg az okokat amiért mindig másik tárhely szolgáltató mellett döntöttem. Az okokat sorrendbe állítottam a szerint, hogy mi fájt nekem a legjobban.

1. Tárhely támogatás és annak mikéntje

Amikor elkezdesz használni valamit, akármit, bármit ami nem egy faék, akkor előbb vagy utóbb belefutsz valami problémába vagy éppen kérdésed/kérésed lesz azzal a valamivel kapcsolatban. A szolgáltatók nagyon készségesek ilyen téren, csak ne kérj tőlük olyat amihez dolgozni is kell.

A legtöbb esetben amikor szolgáltatót váltottam a támogatás hiánya vagy rendkívül alacsony szintje volt a fő ok.

Volt olyan tárhely szolgáltató akit ha felhívtam, rendesen elküldött a melegebb éghajlatra. De, tényleg! Másnap már álltam is tovább tőlük.

Voltak olyanok, akik egészen addig voltak segítőkészek amíg el nem indult a szolgáltatás és ki nem fizettem az éves díjat. Utána sablon szövegekkel leráztak. Kipróbáltam. Két hónap eltéréssel jelentettem két, egymástól független dolgot a tárhellyel kapcsolatban. Mind a kétszer ugyanaz a sablon szöveg jött vissza. De, tényleg!

Azután ott voltak azok akik emberi módon kommunikáltak és nem használtak sablon szövegeket. Na ők azok akiknek nagyon örültem. Azután már nem annyira. Zöldfülű tárhely bérlőként voltak kéréseim feléjük, hogy legyenek szívesek ezt meg azt beállítani, mert én nem tudom megtenni. Na ennél a pontnál futottam zsákutcába, amiből tragikus hirtelenséggel lett újabb szolgáltató váltás. Ugyanis ezek a jól kommunikáló, nem sablonos szolgáltatók arra már nem voltak hajlandóak, hogy keresztbe rakjanak két szalmaszálat. Jó esetben annyi válasz volt, hogy ott van a cPanel-ben vagy Plesk-ben, keressem meg ahogy akarom.

2. Személytelen személyesség. A tárhely vásárló is ember!

Az megvan, hogy ha bemész egy boltba és ott a neveden szólítanak, akkor máris jobb a kedved és szívesebben vásárolsz? OK, a több ezer ügyfelet kiszolgáló szolgáltatóktól ez nem várható el. Vagy mégis? De, elvárható és meg is tudják csinálni, ha akarják. Voltam vezetője olyan csapatnak akik közel 4000 embert támogattak. Ráadásul Európa több országából. Első feladat volt, hogy olyan embereket vegyünk fel a csapatba, hogy minden szóba jöhető nyelven meg tudjuk szólítani az embereket. Következő lépés, hogy a telefonszám alapján irányítjuk a hívásokat a megfelelő emberhez. A harmadik, hogy a telefonszám alapján nevesítjük az embert és amikor beleszólunk a telefonba, akkor az első kérdés, hogy de rég hallottam, hogy van? A második, hogy miben segíthetek.

Igen, a problémával telefonálónak jól esik ha a vonal másik végén legalább megpróbálnak együtt érezni vele. Megpróbálják megérteni, hogy hogyan érezheti most magát és csak ezután megoldani a problémát. A legtöbb előbb említett szolgáltatónál olyan érzésem volt mintha robottal beszélnék. Tettek ők magasról a fejemre. A problémák megoldását csak halogatták.

Szóval kezeld emberként az ügyfeleket és ne csak egy pénzforrásként.

3. Pénz, pénz és még több pénz. Adj valamit a tárhely szolgáltatás mellé. Ingyen!

Pénzből élünk és fejlesztjük a vállalkozásunkat, de minden áron? Nem lehetne valamit ingyen adni?

De, lehet. Mégpedig a jó szót. Ha állandóan csöng a telefonod és ömlenek a hibajegyek, akkor erre nincs időd. Kevesebb ügyféllel mindig lesz rá időd, hogy csak úgy elbeszélgess vele. Nem csak a nyújtott szolgáltatásról, hanem mondjuk a hétvégi focimeccsről. Előbb utóbb egyfajta barátság alakul ki. Na, nem olyan összejárunk és együtt csapatunk fajta. Hanem az a fajta ami a bizalmat erősíti. Az a fajta ami ott tartja az ügyfelet és az ő ismerőseit is hozzád irányítja, ami neked bevétel. És mibe került? Egy kis ingyen juttatásba. Ebben az esetben pár jó szóba. De például adhatsz neki valami apró szolgáltatást csak úgy, mert most éppen jó fej vagy. Hidd el, értékelni fogja, még akkor is ha nem emeled ki, hogy ezért most nem kérsz pénzt. Tudja ő jól.

Persze csak módjával és jó alkalom legyen rá. Nem neked, hanem az ügyfelednek.

Ezek voltak azok a dolgok ami kiverte nálam a biztosítékot. És ezért döntöttem úgy, hogy egy olyan vállalkozást hozok létre ami emberként kezeli az ügyfeleket és nem fejőstehénként. Lehetnek gondok a tárhely szolgáltatással és lehet még több gond ha IT támogatást nyújtasz más cégeknek. De mindig maradj ember és néha adj valamit. Bármit, csak úgy, mert éppen jó fej vagy.

Ez a cikk a GOLNET Informatikai blogon jelent meg először 2018. szeptember 21.-én.

GOLNET Informatika hírlevél feliratkozás

Kérem az új cikkeket

Ez is érdekelhet…

Webáruház ellenőrzése vásárlás előtt

Webáruház ellenőrzése vásárlás előtt

Egyre gyakrabban online vásároljuk meg a termékeket. Főleg igaz ez a nagy ajándékozási szezonok, mint például a Karácsony előtt. Amíg egy fizikai boltba be tudsz menni és eldönteni, hogy érdemes-e onnan vásárolni, addig egy online boltban, webáruházban ez már nem...

GOLNET Informatika hírlevél feliratkozás

Kérem az új cikkeket
close-link
Szeretnék exclusive online marketing anyagot kapni!
A felíratkozáshoz tudomásul veszed az adatvédelmi tájékoztatóban leírtakat.
Kérem az exclusive anyagot
close-image