Az információ 59%-át olvasás nélkül osztjuk tovább

j

Oláh Gábor

2019.12.03. @ 13:21

A Columbia Egyetem és a Francia Nemzeti Intézet tanulmányából kiderül, hogy a közösségi médiában megosztott bejegyzések 59%-ára rá sem kattintanak az emberek. Más szóval, a legtöbb ember úgy osztja tovább a híreket, hogy el sem olvasta. Vajon a tartalom megosztás az életünk fontos része?

Az emberek jobban szeretnek megosztani, mint olvasni,” – írja Arnaud Legout, a tanulmány társszerzője. “Ez egy tipikus modern információ fogyasztás. Az emberek rövid összefoglalók, vagy az összefoglalók összefoglalójának alapján alkotnak véleményt, anélkül, hogy vennék a fáradságot, hogy mélyebben utána nézzenek.”

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Praesent varius ligula eu dui maximus, sit amet blandit neque feugiat. Pellentesque volutpat, justo quis rutrum vulputate, enim lorem pretium libero, in euismod leo tortor eget arcu. Phasellus pulvinar hendrerit justo, id congue lorem posuere non.

A tanulmány 3 érdekes dolgot fed fel az emberek megosztási szokásaikkal kapcsolatban.

A legtöbbször a rendkívül figyelem felkeltő és érzelmekre ható cikkeket osztják meg az emberek, de nem feltétlenül olvassák el azokat. Ezért terjedhet egy olyan álhírek, ami miden évben újra és újra felüti a fejét. Sokszor ugyanazok az emberek osztják meg évről évre, mintha új hír lenne. A rohanásban nem nézünk utána a háttérnek és nem informálódunk a tényekről.

A kutatók azt találták, hogy legtöbbször azokat a cikkeket osztják meg az emberek amelyeket más emberek vagy az ismerőseik osztották meg.  Az emberek jobban hisznek egy olyan embernek akit ismernek és teljesen figyelmen kívül hagyják a hivatalos média, rendvédelmi szervek vagy a valódi tudományos világ véleményét. Cras tellus erat, accumsan eu ullamcorper eget, iaculis sed odio.

Valószínűleg a fentiek lehetnek az okai annak, hogy az interneten egyre több pénz van az álhír gyártásban és egyre több embernek nehéz felismernie az átverős oldalakat. A hírek mögötti tényeket senki sem ellenőrzi. Az emberek rendkívül kíváncsiak és vágynak az újabb és újabb információra, de csak azokat olvassák el amelyek egyeznek a világnézetükkel. Mint Mulder és Scully ügynököktől tudjuk, az igazság odaát van, éppen ezért a mai információéhség közepette teljesen lényegtelen.

Csak egy megosztás és más semmi.

Vajon tényleg erről szól a digitális életünk?

GOLNET Informatika hírlevél feliratkozás

Kérem az új cikkeket

Ez is érdekelhet…

Webáruház ellenőrzése vásárlás előtt

Webáruház ellenőrzése vásárlás előtt

Egyre gyakrabban online vásároljuk meg a termékeket. Főleg igaz ez a nagy ajándékozási szezonok, mint például a Karácsony előtt. Amíg egy fizikai boltba be tudsz menni és eldönteni, hogy érdemes-e onnan vásárolni, addig egy online boltban, webáruházban ez már nem...

GOLNET Informatika hírlevél feliratkozás

Kérem az új cikkeket
close-link
Szeretnék exclusive online marketing anyagot kapni!
A felíratkozáshoz tudomásul veszed az adatvédelmi tájékoztatóban leírtakat.
Kérem az exclusive anyagot
close-image