SEO avagy mitől leszel előrébb

j

Oláh Gábor

2019.12.07. @ 22:34

Ha már van honlapod, akkor biztosan szeretnéd, hogy minél előrébb jelenjen meg a kereső oldalak találatai között ezáltal több látogatója legyen. A cél mindenkinek az, hogy a dobogós hely valamelyikén szerepeljen a honlapja. Ehhez ismerned kell a SEO alapjait.

A valós cél inkább az, hogy az első 30 találatban, azaz az első 3 találati oldalon legyen. Ha ezt eléred, akkor nagyságrendekkel megugrik a látogatók száma amit pénzügyileg is érezni fogsz. Ehhez ismerned kell a SEO, azaz a keresőoptimalizálás alapjait. Mutatok 3+7 dolgot amit Te és a weboldalad készítője tehettek a siker érdekében.

Ma már bármelyik szakmát, érdeklődési területet vagy tevékenységet nézzük azt látjuk, hogy a piac telített. Nincs üres hézag amit egy ügyes betöréssel ki lehet tölteni és mint egyedülálló résztvevő csak a Te honlapodon landolhat a látogató.

Ha bármire rákeresel az interneten, mondjuk a Google keresőjével, akkor tucat vagy száz számra dobja ki a találatokat. Ha a Te honlapod nincs az első 5 találati oldalon, akkor a látogatók nem fogják megtalálni. Miért? Gondold végig, hogy amikor keresel valamit, akkor hányszor kattintasz a kereső oldal alján látható lapszámozásra? Azaz hány találati oldalt nézel át, hogy kiválaszd azt, akitől megveszed a terméket vagy szolgáltatást?

Már most fontos megjegyezni, hogy ezt csak sok-sok munkával és akár pénzügyi befektetéssel tudod csak elérni. Mint ahogy más sem, ez sincs ingyen. Nincs könnyű út.

Mit is tehetsz a SEO érdekében?

Vannak cégek, vállalkozások akik garantálják, hogy X napon/héten belül a Google az első helyen fogja listázni a honlapodat. Ez talán igaz is, de gondolom ismeritek az aranyat és a fényét. Ha ezt garantálni lehetne, akkor ugyanarra rákeresve minden kereséskor más és más honlap jelenne meg az első találati oldalon, hisz ezek a cégek egytől-egyig mind garantálják az első helyet, még akkor is ha tucatnyi ügyfelük van ugyanarra a témára.

Én inkább olyan SEO “trükköket” osztok meg veled amit Te saját magad meg tudsz tenni, ha értesz hozzá. Vagy a honlapod készítőjének és/vagy üzemeltetőjének kell róla gondoskodni, mint szolgáltatás.

Először nézzük meg azokat a dolgokat amiket a honlap készítőjének és/vagy üzemeltetőjének kell megoldania.

1. Titkosított adatforgalom, HTTPS, SSL

A böngésző program és a honlapot kiszolgáló szerver közötti kommunikáció legyen titkosított. Ehhez a szerverre kell egy SSL tanúsítványt telepíteni. A Google plusz pontokkal jutalmazza.

Sokan jelentéktelennek tekintik, pedig fontos. Ha titkosított a kapcsolat, akkor nem tudják lehallgatni a kommunikáció során kicserélt adatokat, mint például online vásárlás esetén a bankkártya számodat, felhasználói nevet, jelszót.

Elég gyakran előfordul, hogy a böngésző programban két, teljesen különböző honlap jelenik meg ha titkosítatlan vagy ha titkosított kapcsolaton keresztül nézed meg ugyanazt a címet. Valaki ellopta a titkosított címedet! Ez azért van, mert amikor a domain nevet regisztráltad, akkor nem gondoskodtál arról, hogy a szükséges tanúsítvány is telepítve legyen. A komolyabb és teljes hitelesítés támogató tanúsítványok pénzbe kerülnek. Viszont létezik ingyenes is amit minden tárhely szolgáltató támogat. A tőlem vásárolt tárhelyeken automatikusan telepítésre kerül ez a tanúsítvány.

Ez a Let’s Encrpyt szolgáltatás. Kérd meg a tárhely szolgáltatódat, hogy telepítse a honlapod alá és oldja meg, hogy ha valaki meglátogatja, akkor mindig a titkosított kapcsolat legyen az alapértelmezett és ne is lehessen kikapcsolni.

2. A forráskód optimalizálása és tiszta kód írása

  • Tömörített adatátvitel
  • Szkript (JS) és stílus fájlok (CSS) tömörítése
  • Képek átméretezése és tömörítése

Mielőtt megrendelsz egy weboldalt, kérdezz rá a fejlesztőnél, hogy mi is ez. Ha nem tud rá válaszolni, még akkor is ha egy szót sem értesz belőle, akkor ez a fejlesztő essen ki a kosárból.

A fejlesztőnek törekednie kell arra, hogy a lehető legtisztább kódot írja. Ez azt jelenti, hogy a forráskódban ne legyenek felesleges, nem használt kódok, kommentek. Ezek mind növelik a fájl méretét ezáltal növelik a betöltéshez szükséges időt. Mobilnet esetében feleslegesen emésztik fel az adatkeretet.

Ha CMS rendszert, például WordPresst használsz, akkor a megfelelő SEO kiegészítőkkel elérhető.

3. Honlap elemző szoftverek használata

Ezek az oldalak a fejlesztők jó barátja. Segítenek az előző pont megvalósításában. Elemzik a honlapot és javaslatot tesznek a javításra. Konkrét javaslatot, ami alapján a fejlesztő optimalizálni tudja a forráskódot. A tanácsok megfogadása tényleg látványos és érezhető változást eredményez a weboldalak betöltésében. Ez akkor fontos, ha valaki lassabb internet kapcsolattal rendelkezik.

Ha 3 másodpercen belül nem jut információhoz a látogató, akkor igen jó esély van arra, hogy tovább áll. 

A fentiek fontosak de csak a fejlesztő képes megcsinálni.

Te, a felhasználó más dolgokkal tudod elősegíteni a honlapod előrébb kerülését a találati listában.

1. Minőségi tartalom írása

Az olvasható tartalom legyen a látogatónak címezve és annak megfelelően megfogalmazva. Felejtsd el azt, hogy létezik kereső program. A Google kereső robotjai képesek értelmezni a szöveget és a szövegkörnyezetet egyaránt.

2. Kereső szavak, vagy kulcsszó

Találd meg azt az 2-3 keresőszót ami legjobban ráillik a honlapodra és a honlapodon kínált szolgáltatásra. Ezeket a szavakat használd rendszeresen, de úgy, hogy az előző pont is érvényes maradjon. Ne halmozd vagy ne írd le felsorolásként ezeket a szavakat. Tedd bele értékes tartalomba és szövegkörnyezetbe.

3. Meta leírás (Meta description)

A látogató számára nem látható amikor olvassa a honlapodat. Ezt csak a kereső robotok látják és ezt jelenítik meg a találati oldalon. Ez az a 2-3 mondat amit a Google kiír. Tehát az az a 2-3 mondat amivel ráveszed a látogatót, hogy megnézze a honlapodat. Nevezhetjük mézesmadzagnak is. Ha CMS rendszert (Joomla, WordPress, Drupal, stb.) használsz, akkor a meta leírásnak külön mező van megjelenítve. Ha egyedi fejlesztésű honlapod van, akkor csak olyan fejlesztőre bízd a programozást aki gondoskodik arról, hogy saját magad tudd szerkeszteni a meta leírást minden szöveghez/oldalhoz külön-külön.

Minden egyes cikknek (tartalomnak) saját meta leírást készíts. A leírás mindenképpen egyértelműen kapcsolódjon a tartalomhoz. A Google érzékeli, és negatívan jutalmazza ha a meta leírásnak és a mögötte lévő tartalomnak semmi köze egymáshoz.

A meta leírásban jelenjen meg a kulcsszó.

4. Átlinkelés

Próbáld felvenni a kapcsolatot más weboldalak üzemeltetőjével. Olyan weboldalakéval amiknek a témája azonos vagy hasonló a Te honlapodéval. Lehetőleg olyan oldalakat keress amelyeknek már jó a helyezésük és látogatottak. Beszélj az üzemeltetővel, hogy kerülj fel a honlapjára de ne csak egy linkként hanem minőségi tartalommal és szövegkörnyezettel.

5. Fizetett hirdetés

És van még egy lehetőséged ha a fentiekkel nem érsz célt. A hirdetéseket hozol létre a Google-nál, a Facebook-nál, stb. Helyeken. Ezzel tuti megjelensz az első oldalon, de csak addig amíg fizetsz.

A hirdetésekre fordítandó összeg meghatározása nem egyszerű feladat. Megfelelő tapasztalattal rendelkező szakembert bízz meg az online marketing kampány kidolgozásával és lebonyolításával.

6. Mérés, elemzés

A befektetett idő, energia és pénz semmit sem ér ha nem méred és elemzed a változást. Igazából innen kéne indulni. Tudd, hogy hol tartasz mielőtt belevágsz a fentiekbe, mivel csak így fogod tudni, hogy elértél-e bármilyen pozitív vagy negatív eredményt. Mérned kell a honlapod látogatottságát.

Erre vannak profi és ráadásul ingyenes alkalmazások. A Google Analytics egy kiváló kiinduló pont lehet ha nincs lehetőséged saját elemző szoftvert telepíteni a weboldalad mellé. Ha van lehetőséged, tudásod vagy megfelelő támogatásod, akkor a Matomo jöhet szóba. Mindkét alkalmazással képet kaphatsz arról, hogy kik, miért, mennyi ideig látogatják a honlapodat. Mit csinálnak rajta, honnan fordulnak vissza és még számtalan mérőszám alapján elemzik a honlapod látogatottságát.

Egy online marketing szakember rövid, és hosszútávú kampány terveket tud készíteni a mérőszámok alapján.

7. 2-6 hónap

Fontos tudnod, hogy nem lesz azonnali a változás, hacsak nem költesz hirdetésekre nagyon sok pénzt. Ha nem fizetsz a hirdetésekért, akkor 2-6 hónap alatt fogod látni és érezni a változást. Ha 6 hónap után sincs érezhető változás, akkor a konkurenciád jobban csinálja, jobbak az árai és/vagy a szolgáltatása.

Tedd meg az első lépéseket és kívánom, hogy legyél Te is nagyágyú.

GOLNET Informatika hírlevél feliratkozás

Kérem az új cikkeket

Ez is érdekelhet…

GOLNET Informatika hírlevél feliratkozás

Kérem az új cikkeket
close-link
Szeretnék exclusive online marketing anyagot kapni!
A felíratkozáshoz tudomásul veszed az adatvédelmi tájékoztatóban leírtakat.
Kérem az exclusive anyagot
close-image