A minap megkérdezték tőlem, hogy hogyan lehetne csökkenteni az IT hibajegyek számát. Ha csak két dolgot mondhatnék, akkor mi lenne az a két dolog amivel el lehetne érni egy csökkenő tendenciát? Érdekes kérdés amire szerintem minden IT support területen dolgozó ember kíváncsi.
Minden olyan IT szakember aki kiváló tudással rendelkezik a saját szakterületén kapásból fel tudna sorolni mindenféle technikai és műszaki megoldást. Az IT support területen eltöltött évek megtanítottak arra, hogy a legtöbbször mi a valódi oka számítógépeknél keletkező hibáknak. Ha az alábbi két tényező bármelyike külön-külön vagy egyszerre nem működik, akkor lehetetlen a hibák számát csökkenteni. Ez a két tényező az alapja a megfelelő működésnek.
1. Megfelelő folyamatok, szabályok és oktatási anyagok létrehozása és a felhasználók rendszeres oktatása.
Az IT osztály kell legyen a felelős ezért. Ez az alapja mindennek, hiszen egy számítógép és a rajta futó alkalmazások csak annyira működnek jól amennyire a használójuk tudja kezelni azokat. Hiába lenne képes a hardver és a szoftver elvégezni a szükséges munkát, ha az ember rosszul használja. Hiába ruházunk be dollár ezreket mindenféle védelmi megoldásokba ha az ember rákattint a vírust tartalmazó e-mailre. Legyen szó bármilyen jó védelemi rendszerről azok mindig késésben vannak és lesznek a fenyegetettségekkel szemben.
2. Vezetői támogatás minden szinten.
Ez az a másik tényező ami nélkül bármilyen jó folyamatot, szabályt vagy oktatási anyagot hozunk létre vagy hipermodern eszközöket telepítünk az nem fog megfelelően működni. A leggyakrabban a vezetők/főnökök azt hiszik, hogy ők kivételek a szabályok alól és kivételt tehetnek az alkalmazottak felé is. Ebben a pillanatban veszett el minden befektetett energia és pénz. Ha bármelyik vezető beosztásban lévő ember, kezdve a csoportvezetőktől egészen a tulajdonosi körig úgy gondolja, hogy rá nem vonatkoznak az IT szabályok és csak egy kicsit is nem támogatólag áll az IT-hoz hanem szükséges púpnak tekinti, akkor az IT osztálynak csak egy feladata maradt annál a cégnél. Zombiként kínlódni és küzdeni azért, hogy a jó szakembert meg bírják tartani.