Mire figyeljünk amikor rendszergazda szolgáltatást veszünk igénybe?

Szerző: | Vállalkozói világ

Mielőtt szerződést kötsz egy rendszergazdával, előtte mindenképpen kérdezz rá néhány fontos dologra. Ezek olyan lényeges kérdések, amelyek a későbbiekben gondot okozhatnak vagy a támogatási szintet, ezáltal az árat emelheti.

Támogatási idő

Az az idő amikor a cégnek IT támogatásra van szüksége. Rendszerint a rendszergazda szolgáltatást hivatalos munkanapokon és munkaidőben biztosítjuk. Ha hétvégén, éjszaka vagy ünnepnapon is szükség van IT támogatásra, akkor ezt külön rögzíteni kell a szerződésben és felár ellenében történik.

Szoftverek támogatása

  • Az általánosan elterjedt szoftverekhez, mint a Windows vagy Office, biztosítunk támogatást.
  • A nem szokványos, egyedi fejlesztésű szoftverekhez viszont nem biztosítunk támogatást. Ezekhez mindenképpen a szoftvert fejlesztő cégtől kell a támogatást igénybe venni. Igény esetén együtt működünk a szoftver fejlesztőivel ha a probléma elhárításához ez szükséges.

Hardver garancia

A hardverekre a garanciát a forgalmazó vagy a gyártó biztosítja. A rendszergazda közreműködik a garanciális ügyintézésben, de bizonyos esetekben ezért felárat kérhet el. Ilyen eset lehet, amikor a rendszergazdának a támogatási időn kívül kell közreműködnie, vagy utaznia kell hozzá. Minimális eszközfüggő havidíj ellenében lehetőség van garancia időn túl is ingyenes hardver alkatrészek biztosítására.

Megrendelő felelőssége

A megrendelőnek tisztában kell lennie a saját felelősségével és kötelességével. Ilyen például, hogy a kollégák megfelelően legyenek oktatva és az IT eszközök napra készen legyenek tartva. Régi, nem biztonságosnak ítélt eszközök használata nagymértékben befolyásolja a támogatás mértékét és színvonalát, függetlenül attól, hogy mennyire professzionális szolgáltatást nyújtunk.

Csak abban az esetben tudunk elfogadható minőségű támogatást biztosítani, amennyiben a megrendelő betartja a használati utasításokat és elvégzi a javasolt fejlesztéseket.

Mit nem tartalmaz?

Az ördög a részletekben rejlik, de a rendszergazda szerződés, általánosságban véve a szerződés megkötésekor meglévő IT eszközök és rendszerek támogatására terjed ki. A támogatott eszközök és rendszerek listáját a szerződésben rögzítjük. A nem szokványos, egyedi rendszerek és a jövőbeli eszközök támogatása nem tartozik az aktuális szerződés keretei közé. Újabb eszközök bevonása csak a szerződés módosításával lehetséges.

A szolgáltatás nem terjed ki az

  • otthoni, magáncélra használt eszközök és rendszerek támogatására, mint
    • az otthoni hálózat és eszközei (wifi router, NAS, stb.),
    • nyomtatók, szkennerek,
    • mobiltelefonok,
    • számítógépek,
    • szülők, gyerekek és rokonok eszközei, hálózata,
  • kamera rendszerek,
  • riasztó és más védelmi rendszerek,
  • digitális fényképezőgépek,
  • internet szolgáltató üzemeltetésébe tartozó eszközök,
  • otthoni internet eléréssel kapcsolatos problémák megoldása,
  • minden egyéb eszköz, amely nincs belefoglalva a szerződésbe.

Ez a cikk a GOLNET Informatikai blogon jelent meg először 2019. novembet 16.-án.

Az itt olvasható tartalmat a szerzői jogok védik. A szöveg és a képek másolása vagy bármilyen módon történő reprodukálása és más weboldalakon vagy médiában való megjelentetése kizárólag a szerző előzetes, írásos engedélyével lehetséges. Részletek az adatvédelmi tájékoztatóban.
© 2016-2023 Oláh Gábor

Ez is érdekelhet…

OpenVPN szerver beüzemelése Synology NAS-on

OpenVPN szerver beüzemelése Synology NAS-on

VendégcikkA cikk szerzője Puskás Bálint. A távmunka kiépítésére sokféle lehetőség adott, az egyik közülük a VPN szerver használata. A VPN célja, hogy két eszköz között egy biztonságos csatornát hozzon létre. Így az eszközök titkosított kommunikációt folytathatnak,...